Blogia
MÓN ARTÍSTIC

"VOCES INOCENTES"

<strong>&quot;VOCES INOCENTES&quot;</strong> Títol Original: Voces inocentes
Director: Luis Mandoki
Actors : Carlos Padilla, Leonor Varela, Gustavo Muñoz, José María Yazpik, Ofelia Medina, Daniel Giménez Cacho y Jesús Ochoa
Guió: Oscar Torres
Productor: Alejandro Soberón y Lawrence Bender
País: México
Any: 2004
Gènere: Drama

Avui tinc ganes de recomanar una pel.lícula. De fet no se ben bé si dir-li'n pel.lícula o obra d'art. Fins i tot m'atraviria a dir que és un dels millors films que he vist mai i que per un moment va aconseguir canviar-me la vida.
Vaig tenir el plaer de poder veure la pel.lícula a Galway, a un festival de cine que celebraven més o menys la primera setmana que vaig arribar. Hi havia una cinquantenta de pel.lícules per triar però no sé ben bé per què vaig escollir aquesta com a primera opció i no em vaig equivocar per res.
La història es basa en els successos reals d'Oscar Torres. Explica la infància de Chava (Carlos Padilla), un nen que amb només onze anys s'ha de convertir en l'home de la casa després que el seu pare marxi en plena Guerra Civil, al Salvador.
Bàsicament la pel.lícula explica la guerra civil del Salvador des dels ulls d'un, no sé si dir-ne infant d'onze anys, que ha d'intentar sobreviure després de totes les circumstàncies en les que ha de passar.

No vull "rallar-vos" explicant-vos l'argument de la pel.lícula perquè ja sabeu que les coses tècniques no són el meu fort. Només us puc dir que mireu la pel.lícula i que la disfruteu com vaig fer jo. De veritat que no us en arrepentireu. A mi em va impactar i commocionar com poques pel.lícules havien fet mai. No és comercial ni americanitzada. És espectacular.

1 comentario

jesus -

la vdd esta pelicula esta muy pero muy buena que vien que den a conser cosas que pasan en el mundo para que nos demos cuenta nosotros y para lo que si se dan cuenta pero que no asen nada ahhhhh un favor queria ver si me podrian pasar lalletra que canta chava cuendo su novia fallece la que canta en el rio porfavor bueno eso es todo bye.